Microsoft Bing ovládá 30% trhu s vyhledávači, podíl Google klesá

Bing.comMicrosoft v současné době pokrývá 30% trhu s vyhledávači, rostoucí podíl Bingu byl dle společnosti Experian Hitwise na úkor vyhledávače Google.

<script type='text/javascript'></script>


Dle nových březnových statistik ovládá firma Microsoft 30,01% trhu s vyhledávači v U.S. Konkrétně 14,32% je z vyhledávače Bing.com a 15,69% z vyhledávače Yahoo, který před nedávnem Microsoft koupil. Podíl Bingu vzrostl od února o úctyhodných 6% a podíl Yahoo o 5%.

Google vs Bing

Na druhou stranu, Google nyní ovládá 64,42% U.S. vyhledávacího trhu, ale k jeho smůle mu ještě před měsícem patřilo 66,69%. To ještě není pro Google tak hrozné; horší je pokles 7,17%, který Google zaznamenal od srpna loňského roku, kdy mu patřilo obdivuhodných 71,59%. Srpen 2010 byl také prvním měsícem, kdy bylo Yahoo poháněno Bingem. Určitě budete sdílet stejný názor, že právě tento krok byl tím správným k zvětšení podílu jak Bingu, tak Yahoo. Především Bing vešel do podvědomí lidem, kteří doposud používali k hledání "jen" Yahoo - to potvrzuje i procentuální podíl Bingu v srpnu 2010, ten pokrýval pouze 9,87% trhu s vyhledávači.

Dalším důvodem je zajisté statistika úspěšných vyhledávání, která tvrdí, že lidé hledající na Bingu či Yahoo dosáhli asi 80% úspěšnosti při hledání stránky na daný dotaz. Konkrétněji je to na Bingu úspěšnost 81,14% a na Yahoo 80,32%. K porovnání je uvedeno, že lidé, kteří hledali pomocí Googlu dosáhli 65,91% úspěšnosti nalezení stránky s hledaným obsahem.

Toto jsou pouze statistiky jedné firmy, která tyto analýzy provádí. Ale celkem pěkné se shodují i se statistikami jiných firem jako například světoznámé comScore. Statistiky ukazují hodně příjemná čísla pro firmu Bing a Yahoo na rozdíl od minulého roku. Ale Google se nebojí a stále zlepšuje své služby. Přeci jen stále kontroluje dvě třetiny vyhledávacího trhu a podporuje svůj vyhledávač spoustou nových zlepšení. Jako například možnost blokace nežádoucích stránek, vyhledáváním v sociálních sítích (Twitter či jiné), a velmi očekávaným zlepšením je také přidání funkce "+1". Tato funkce bude velmi zajímavá, má fungovat jako facebookové tlačítko "To se mi líbí". Ale s tím rozdílem, že uživatelé klikem na toto tlačítko posunou daný web na daný vyhledávací dotaz o příčku výše vůči konkurenci.

Neoznámkováno

Obrázek uživatele Jiří Molnár

Tichá voda břehy mele - velmi zajímavá statistika. V globálním měřítku však podle NetApplications se Google tolik bát nemusí. Totiž podle nejnovějších statistik mu náleží ~85% na světovém podílu vyhledávačů, Bing a Google společně tvoří 9% podíl. Ale je jasné, že je pro ně tuzemský vliv velmi klíčový.

Jinak k té nové funkci "+1" jsem trochu skeptický, známe lidi - místo SEO optimalizátorů se teď budou nahánět "+jedničkáři", aby místo kvalitní site-optimalizace klikali na výsledek ve vyhledávání u té či oné konkrétní firmy a dostali ji tak na vyšší místa. Snad vliv tohoto hodnocení bude brán v potaz až od vyšších uživatelských interakcí.

Obrázek uživatele anywh

hehe, klídek, tohle si zaplatil MacroShrot......jiné statistiky říkají něco jiného...stačí pohledat na netu :)

Obrázek uživatele Anonymní uživatel

Klasické PR. Navíc, Microsoft Yahoo nekoupil.


Poslat nový komentář
Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
CAPTCHA
Toto je spamová ochrana. Prosím věnujte ji plnou pozornost.