Zdravim vsechny,
mam problem s HDD, po chvili prace se me sekne pocitac a z HDD se zacne ozývat pravidelne cvakani jakoby ctecí hlava se zasekla a na mistě jen se pohybovala. Po te nasleduje modra obrazovka smrti a restart. Nesetkal se jeste nekdo s necim podobnym, zajimaji me reseni, priciny, cokoliv.
Snažil jsem se opravit formátem, vše pak šlo bez problému, jenže jakmile se zaplnil HDD do určité míry, stalo se to znovu, jako by byl nějaký sektor vadný. HDD mám rozdělený na 2 virtuální, dělají to automaticky Visty, první část diksu je v pohodě a jede 100%.
mbno.. co ten text modré smrti? mohl by pomoct občas, takže text s kapitálkou a _ (třeba IRQL_NOT_LESS) a text Stop*.... a to podnim, případně rovnou fotku a nahrát sem na server..
zkusím ho pořídit.... ted jsem naformátoval znovu ten oddíl a provádím kontrolu disku, je tu možnost, že by se s tím mohl snad HDD vyrovnat...
Jinak k tomu problému, zdá se mi, že bud je to vadné místo, protože se mi to stalo po nárazu notebooku na stůl, čili ze by mohla stát možnost porušení části, protože vím, že právě ta složka a proces spuštění nejvíc dělal posléze problémy... Ten cvakající zvuk mě připadá, jako by čtecí hlava uvízla na slepém místě a nedokázala se z té oblasti dostat, chvíle to víc cvaká, pak méně, ale např. muzika puštěná před začátkem zvakání a zamrznutí systému jede dál.... je to ale velice laicky popsaný, podobný problém řešim poprvé...
Ještě jedna věc, pokus jsem zapnul nouzový režim, tak jsem se bez problémů na daný oddíl disku dostal pomocí Total commanderu bez problému a dokonce některé složky mi šlo kopírovat, za celou dobu v nouzovém režimu nebyl s diskem problém. pokud jsem vše dělal v commanderu a neprováděl činnost v mou zjištěných vadných složkách....
Když tak koukám, důležitá data na disku nejsou. Pokud dáte formátování, na konci se objeví statistika, kde je mimo jiné uveden počet bad sektorů. Nevšiml jste si?
Problém může být v poškozeném povrchu HD. Osobně bych to viděl na nějaký testovací program od výrobce HD.
Dal jsem rychlé formátování, jelikož klasické nešlo, protože se formátování zaseklo na chybném sektoru... Po rychlém naformátování se mi nic nezobrazilo. Ted provádím kontrolu chyb HDD.... dle rady se podívám na něco, co by mohlo diagnostikovat...
zaseklo se na vadném sektoru a ty se to snažíš dál používat?? myslim, že je to více než jasné.. pevné disky jsou na počkození otřesy náchylné a pokud ti upadl...
zkus servis od výrobce, ujistí tě, zda je disk opravdu poškozen a nejspíš ti nezbyde nic než vyhodit..
samozřejmě, že se snažím opravit, v rámci možnostií, protože používám Notebook denně a být bez něj kvůli reklamaci je dosti problematické, kdo by se nepokoušel :o)
mno, to sice ano, ale obávám se, že pokud je disk poškozen fyzicky, což je při otřesech běžné, a naznačuje to i že nelze provést defragmentaci, atd..
myslim, že s tim nic moc neuděláš.. zkus ale alespoň servis.. neni možné používat poškozený disk už proto, že jednoho krásného dne přestane fungovat uplně..
Chtěl jsem navrhnout výměnu kabelu. Mě se stávalo, že hdd cvakal, pravidelně blikala kontrolka hdd a po chvíli se objevila modrá smrt. Dle posledního Vašeho příspěvku uvádíte, že jde o notebook, tak toto odpadá. Mrkněte v Everestu na typ a značku hdd a na stránkách výrobce disku, stáhněte testovací program pro disk - tedy jestli jej tam bude mít. Kdyžtak značku a typ hdd uveďte sem a pokusíme se poslat přímý odkaz.
Mě napadlo projet HDD integrovnou utilitou, kontrola chyb a oprava sektorů, poté by mělo být jisté, o jakou jde vadu 100%... ale jsem si jistý, že jde o fyzickou chybu, jenže co člověk nadělá, když Notas potřebuje no...
EDIT: mám HDD:
ID modelu ST9250827AS
Výrobní informace http://www.seagate.com/products
Jakou máte značku noteboooku? Já mám Acer a tam mi reklamaci vyřešili během 4 dní. Dokonce si pro něj přijeli kam jsme se domluvili a zas mi ho pak přivezli zpátky a to vše zdarma. Zkuste kontaktovat výrobce a domluvit se s ním.
Mám ASUS, replamaci nejspíše budu muset řešit prostřednictvím prodejny, kde jsem ho zakoupil: BS COM
Zkusil bych tento odkaz. http://rma.asus.de/pick_eu/cz/
Děkuji mrknu tam...
http://www.seagate.com/www/en-us/support/downloads/seatools/
Problém vyřeším brzkou reklamací... zjevně se jedná o fyzický problém bez možnosti řešení ... diky všem za pomoc