Zdravim lidi... k vánocům jsem dostal notebook ASUS K50ABseries. Mám obrovský problém s tím že když hraju jakou koliv hru tak po cca 10 minutách se vypne. Koupil jsem si chladící podložku Enermax aeolus CP01G-B, ale ani to nepomohlo. Potřeboval bych poradit co s tím mám dělat. Děkuji.
Hovoříme tedy o vypnutí, nikoliv o restartu?!
Zřejmě budete mít v BIOSu zapnutou "teplo-ochranu". Doporučuji si hlídat teploty při zátěži nějakým specializovaným programem - viz: http://www.pcporadenstvi.cz/prehrivani-aneb-teploty-komponentu-merime-sn...
Děkuju... Ještě bych potřeboval jak se do toho biosu dostanu a jak to tam změnim. Počítač se mi vždy vypne.
Použil jsem oba dva ty programy na měření teplot, ten speedfan mi napsal core: 65C (ni jiného) a ten druhý HDO: 29C. ale používám chladící podloždu a před chvilkou sem ho zapnul, tak je ještě chladný.
Do BIOSu se dostanete mačkáním F2, nebo F10 nebo END. Jinak teplota 65°C v IDLE je poměrně dost, zkoušel jste CPU zatížit?
Mám s tím docela problém, do BIOSu dostat nemůžu, nereaguje mi to ni na jedno z těch tří tlačítek. Nejsem žádnej expert přez PC a proto potřebuju vysvětlení co se týče to toho přetížení CPU. Děkuju.
Ok no zkuste si stáhnout program Everest, ten má v sobě i test stability systému kdy zatíží procesor na 100% a tam můžete vidět i jeho teplotu.
Děkuji za radu. Vyzkoušel jsem ten test stability a naměřená teplota CPU je 85C... což se jako moc dobrý nezdá. jak to mám řešit?
Děkujeme za registraci... :)
Ano, tak jsme se přeci dopátrali. To není skutečně moc dobrá teplota. Nyní víme, proč bios vypíná počítač - chlazení CPU není dostatečné. To už je třetí Asus, se kterým jsem se za poslední dobu seznámil, co má problémy s přehříváním.
NTB je koukám vánoční dárek, tudíž předpokládám, že je ještě v záruce. Pokud se nemýlím, odpověď je nasnadě: zazálohujte si pro jistotu svá data, o která nechcete přijít, a šup s ním na reklamaci. Chladící podložka se vám určitě neztratí, ta se hodí vždy, ale takovouto teplotu s ní opravdu neuchladíte. To ať vyřeší výrobce, potažmo autorizovaný servis!
Tak vám tedy mockrát děkuju za pomoc. Pošlu ho tedy na reklamaci a pak vám dám vědět jak to dopadlo. Vaše stránky Počítačová poradna se mi velice líbí a doporučím jí každému kdo bude mít problémy s PC. Mějte se hezky a děkuji.
Mnohokrát děkujeme - takovéhle zprávy nám vždycky udělají největší radost!
Určitě dejte vědět - nechám toto vlákno otevřené! 8:-)