RAM a hry

Zdravím všechny PCčkáře. Chtěl jsem se zepat, nebo spíš, už jsem se zeptal dříve, když budu mít větší RAM (z 512mb na 1.5 nebo 2gb) půjdou mi hry na lěpší detaily? rychleji? odpověď zněla, někde jo, někde ne. Tímto se chci zeptat, jestli, když budu mít větší RAM, jestli si budu moct dovolit např. datadisky, které mi teď nejdou (špatná konfigurace) atd...? nebo je to čiště v grafice? děkuji.

Obrázek uživatele eightballcz
[26679] re

No, já osobně bych řekl že ne. "Loadování" a nejspíš i saveování her pujde mnohem rychleji, možná vykreslování vzdálených objektů půjde lépe, ale pochybuju že by hry šlapali nějak znatelně lépe (jako graficky).

Obrázek uživatele wu-
[26680] RAM a hry

no, ale třeba při současné sestavě se mi trochu (ale snesitelně) seká NFS MW, takže myslíte, že při tom samém nastavení detailů apod. se to sekat nebude? (nebo aspoň méně?? :D) děkuji za všai trpělivost :-)

Obrázek uživatele eightballcz
[26681] re

No, já nejsem člověk ze zdejší poradny, já jen čekám až mi odpoví na dotaz :cool:
Hra nejspíš nepoběží znatelně rychleji, ale jak sem psal, loadování bude rychlejší.
Trošku si snižte detaily. NFS: MW jsem sám dohrál 8x a věřte že mají zvláštní nastavení grafiky.
Napište prosím jaké máte nastavené rozlišení ve hře a pokud možno jestli zaplý AA, vSync nebo jiné věci.

Obrázek uživatele wu-
[26682] RAM a hry

Díky :-) takže to nastavení:
anti-aliasing vyp., filtr textur 50%, Vsync vyp. (co to vůbec znamená?), stupeň detailu okolí 75%, detail odlesku silnice 75%, detail geometrie High, detail odlesku vozu High, obnovování odlesku 25% přesvícená zap., vizuální úprava high a rozlišeni 1024*768 (moje rozlišení monitoru)...
jenom, pro ujasnění, nejde mi přímo o nfs mw, dával jsem jenom příkad, to proto, aby ste se teď nesnažili vypiplat tu grafiku na co nejlepší :-D díky

Obrázek uživatele Tomáš Bohuněk
[26683] RAM a hry

wu- wrote:
Díky :-) takže to nastavení:
anti-aliasing vyp., filtr textur 50%, Vsync vyp. (co to vůbec znamená?), stupeň detailu okolí 75%, detail odlesku silnice 75%, detail geometrie High, detail odlesku vozu High, obnovování odlesku 25% přesvícená zap., vizuální úprava high a rozlišeni 1024*768 (moje rozlišení monitoru)...
jenom, pro ujasnění, nejde mi přímo o nfs mw, dával jsem jenom příkad, to proto, aby ste se teď nesnažili vypiplat tu grafiku na co nejlepší :-D díky

no, k tomu MW - já hraju 640x480, high geometrie, high odlesk auta high obnovování, nízký odlesk vozovky, zbytek na nule :D:D - mě osobně vyhovuje nízké rozlišení ve spojení s Motion Blure, který se zde nedá vypnout..
samozřejmě když na to grafika má, jako moje nová HD 4670, hraju na max, ale stále na 640x480 a bez aa, stále to má svoje kouzlo a to ve všech závodních.. DOPORUČUJU ZKUSIT! jen střílečky na 1024x768.. míň to ani nejde..

tak a taď zpět k problému - záleží to hlavně na GK, pokud na to má, tak neni problém. s ramkama pracuje pouze CPU a to pouze pro fyziku a běh hry, pokud splňujete minimální požadavky na Ram, tak neni problém.. pokud máte na grafiku příliš náročnou hru, tak ale lepší ram nic nezlepší, je sice dobré mít větší ram, ale kamarád má Celeron 2GHz, 256MB(měl) ram na pouhých 133MHz a AOpen nnVIDIA GeForce 4 Ti 4200 připojené k dobré AGP 8x desce a rozběhal i carbony na střední detajly na nízkym rozlišení.. opravdu o paměti to moc není, samozřejmě ale hra, tkerá požaduje dvoujádro a giga ramek ti na takový grafice ani nepude..
po výměně 256 za 1024 tentokrát na 166MHz nebyl pozorován žádný rozdíl, jen lehké zrychlení vypnutí a zapnutí PC, spouštění pár aplikací a lehkého zkrácení loadingu náročnějších her (z 10 sekund na 8 :D)

myslim že větší ram je zbytečná, jen si "pohraj" s nastavením grafiky, vypni to, co neni potřebný, nebo čeho si nevšimneš, k čemu detajlní okolí, když letíš 300kmh a vidíš jen šmouhy? a takový ty věci, věř mi, v zápalu hry ti bude jedno jak to vpyadá, hlavně, kydž bdue pr***l a pořádná řežba ;)

PS: omluva za ten sloh a za případný hrubky, takovej sloh se mi znova číst nechce :P

Obrázek uživatele eightballcz
[26684] re:

A o tom to je:D
Most Wanted jsou podle mě nejkrásnější na 800*600 na high deatily s 2x AA a high visual treatment... Pak už se může všecko vypnout a hra vypadá vážně hezky a "stylově rozmazaně" :cool:
VSync - dle toho co jsem nedávno četl je to věc, která omezuje počet FPS obvykle na 30 aby nedocházelo k jakémusi občasnému poškození obrazu...(?)
Jestli chceš vážně fajn hru tak si to nastav přesně jak píšu akorát vypni AA ale zapni world detaily trošku, odlesky jen málo, detaily silnice (jestli jsou) tak málo.
Visual Treatment VŽDY na high (je to ta visuální úprava).
Hra by i na slabým PC měla jít na tyhle detaily hezky plynule!
A taky upřednostňuju herní požitek před podělanou grafikou, nejsem tupej američan :eek:

Obrázek uživatele eightballcz
[26685] dodatek

Čímž se zkus řídit i u jiných her - upravit grafiku aby byla co nejplynulejší ale zároveň co nej detaily. A co se týče RAMek, TOBiAS má nejspíš pravdu. Způsobí jen rychlejší loadování ale vliv na grafickou stránku hry je téměř nulový.

Obrázek uživatele Tomáš Bohuněk
[26686] RAM a hry

To eightballcz: apíš než AA je lepší a kvalitnější vyšší rozlišení, navíc na AA je potřeba dost grafický paměti..
V-Sync bude něco jinýho, mě nidky na satrý GK nešlo, ale na nový jo a dosahuju kolem 100FPS..
co se tvého nastavení týče, já volím uplně minimální, až mizerné rozlišení bez AA, ten obraz je uplně o něčem jinym.. v těclech hrách už ani tak ne, ale Underground 1 s těmpa zářivejma barvama aut a všeho má v tomle rozlišení nádhernou atmosféru, kamarád se mi smál, že prá na míň něž 1280x1024 nikdy nehrál, pak zkusil 640x480 a byl unešen, zvláště u U1..

Obrázek uživatele Tomáš Bohuněk
[26687] Re: dodatek

eightballcz wrote:
Čímž se zkus řídit i u jiných her - upravit grafiku aby byla co nejplynulejší ale zároveň co nej detaily. A co se týče RAMek, TOBiAS má nejspíš pravdu. Způsobí jen rychlejší loadování ale vliv na grafickou stránku hry je téměř nulový.

no, téměř nulový, to nevim..
zas jedna historka: koupil sem si Geil Black Dragon 2x1GB 800MHz CL4, přestup z 1GB 667MHz CL5 na toto zdál se býti osudným..
a co se nestalo? ze Stalkera na střední na 1024x768 sem přešel na max detaljy, max AA a AF a 1600x1200 pri 30fps!!
nevim čim to je, ale troufám si tvrdit, že mij mizernej procesor byl ještě bržděn ramkama a hra trhala kvuli němu, tímto se ale zrychlil ajá si na stejných detajlech polepšil o 50FPS.. ale ymslim,ž e v případě "staršího" HW to až tak výrazné nebdue, navíc se nekoná o změnu frekvence, pouze o velikost..

Obrázek uživatele eightballcz
[26688] re:

Ano, to jsem už někde četl. Zvláštní jev.
Ale co vím z vlastní zkušenosti, upgrade RAM jsem ještě neviděl že by zabral na grafiku;)

Obrázek uživatele tatik
[26689] RAM a hry

Velmi jednoduše řečeno : Grafická karta si hraje na svém písečku tak, aby nezatěžovala, resp.zatěžovala co nejméně, jiné komponenty v PC - přesun dat po sběrnici, procesor, data z procesoru ke GK, ... .
V určitých případech by se mohlo stát, že zvětšením RAMky zvýšíte výkon, ale obecně platí, že nárůst RAM neodpovídá nárůstu výkonu. Je to dáno dnešní konstrukcí počítače a GK (akcelerátory).

Obrázek uživatele Tomáš Bohuněk
[26690] RAM a hry

no, každej si hraje na svym, ale mě třeba ramky "omezovaly" CPU a zvýšením frekvence se jeho výjkon zvýšil na pro danou hru dostatečným..
myslim, že zde by 512MB neuškodilo, ale víc je zbytečnost.. rozhodně nečekej 100 fsp přírůstek, avšak u graficky méně náročných her s větším požaavkem na ram by se zvýšení dostavit mohlo..

Obrázek uživatele wu-
[26691] RAM a hry

Díky za tolik ohlasů, ani jsem tolik nečekal :)) určitě zkusím to nastavení jak mi radíte. Vím že díky RAMkám nepřibyde 100 FPS :D i když by to bylo dobré :-D, ale ještě prosím jestli by jste mi zoodpověděli, jestli mi pojedou např. datadisky, jestli to je v RAMkách nebo taky jen v grafice. Děkuji mnohokrát

Obrázek uživatele Tomáš Bohuněk
[26692] RAM a hry

záleží jaký datadisky :)
já nevim, ale mě normálně datadiskov hra funguje stejně jako nedatadisková, jen jsou tamjiný mise..

Obrázek uživatele wu-
[26693] RAM a hry

Tak přece každý datadisk potřebuje své místo na disku, na RAMce...uvedu příklad: hraji hru Silent hunter (ponorkový sim. z WWII.)(dála jen SH). Je vydaná verze, čístá bez ničeho. Potom jsou k tomu datadisky, které mění např. historické události, chování lodí atd. Ale když hraji, jsou spuštěné jakoby dvě hry: SH a datadisk k němu, takže to musí zabírat více RAM ne?? jsem si jistý že by mi nejel SH + dat. na 512mb RAM, protože SH sotva jede, jak kvůli grafice (při výbuších se to seká) tak když už mám rozehranou dlouhou misi, tak se mi to seká více, protože si to asi ukládá nějaké data o této misi ne? děkuji za vaši trpělivost :-) :x

Obrázek uživatele Tomáš Bohuněk
[26694] RAM a hry

tak to nevim, ale u her je to těžký, takže to zobecnim:
herní Engine je věc, který zprostředkovývý celou hru, všechno spojuje a hejbe s tim a tak.. samostný engin zabírá max 10MB zbytek jsou jen data, se ketrými pracuje. datadisk jsou pouze další, nová data.. když běží nová data, neběží stará data, protože na nová je nahrazujou, smozřejmě pokud obsahem datadisku je třeba nový vozidlo, tak běží i stará hra + to jedno nový vozidlo, ale tolik paměti to zas nebere :D
takže datadisk by měl jít na stejnym PC upe stejně..
co se týče pozdějšího sekámí, je to způsobeno špatným enginem, který neuzavírá knihovny, ketré použil na začátku a teď už je nepoužívá a otevírá jen další a další, soubory postupně jen přinačítá, ale dkyž neni dost chytrej, tak nepotřebné neubírá, tzn když načte mapu, ty se pohybuješ, tak kus před tebou se další části mapy přiebjvaj, za tebou sice ubejvaj, ale v Ramce zůstavaj nadále..

Obrázek uživatele wu-
[26695] RAM a hry

Děkuji za vysětlení, takže pokud čistá, bezdatadisková hra zabíra 2 gb a datadisk "pouze" 500mb, tak pojede 1.5 Gb staré hry a 500mb datadisku (pokud není nic nového, pokud je 100mb nových tak pojede 1.6 gb staré a 500mb nové), chápu pto dobře? :cool: díky

Obrázek uživatele wu-
[26696] RAM a hry

Teď jsem zkusil ty detaily, jak mi radíte a jede tu úžasně, dal jsem 800*600 a detaily na HIGH (vzákladním nastavení) a nseká se to :D úžasné, jak psal eightballcz je to "stylově rozmazané" :D:D

Obrázek uživatele Tomáš Bohuněk
[26697] RAM a hry

ee, ty ty datadisky zjevně nechápeš:D
nikdy neběží celá hra.. jedna mapa to je tak 50MB max, datadisk pouze změněnou část nahradí, ale stále poběží tak 50MB, samosebou jak u kerý hry, město v GTA4 (pouze ta právě zobrazená část) má přes 200MB a víc.. další zbytek je pak fyzika, výpočty pohybu soupeřů, minimapa atd.. datadisk pouze mění zobrazená data, jakoby je to další mapa, ale vždy běží jen jedna mapa, celá hra má map desítky :D

co se týče aut, zkus to 640x480.. ně jkaždýmu to vyhovuje, ale mě se to líbí na mim monitoru, páč je takový "divný" protože ej to menčí, než poloviční rozlišení maxima tj 1600x1200 (polovina je 800x600) takže vypadá zajímavě


Poslat nový komentář
Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
CAPTCHA
Toto je spamová ochrana. Prosím věnujte ji plnou pozornost.