
Papírové knihy mají své kouzlo, ale digitální formát přináší něco navíc. Okamžitý přístup, žádné čekání a čtení kdekoli. Mobilní aplikace Můj Luxor posouvá nákup i čtení e-knih do přehledného prostředí a nabízí funkce, které ocení každý milovník knih v různých podobách.
E-knihy na jakémkoliv zařízení
Aplikace Můj Luxor je dostupná pro Android i iOS a funguje jako přímý rozcestník k nákupu, stahování a čtení e-knih. Pokud si e-knihu koupíte přímo na luxor.cz, najdete ji následně v sekci „Moje knihovna“ a můžete ji buď číst v aplikaci, nebo stáhnout do vlastní čtečky.
Výhodou je jednoduchý přístup bez nutnosti synchronizace přes e-mail nebo složité registrace na dalších platformách. Celý systém je postaven na uživatelském účtu v knihkupectví LUXOR, přes který spravujete svou digitální knihovnu.
Jak dostat e-knihu do čtečky?
Luxor poskytuje e-knihy ve standardním formátu EPUB, což znamená kompatibilitu s většinou běžných čteček (Kindle vyžaduje převod). Stažení probíhá jednoduše:
- Přihlaste se do svého účtu na luxor.cz.
- V sekci Moje knihy uvidíte seznam zakoupených titulů.
- Kliknutím stáhnete soubor ve formátu EPUB.
- Soubor nahrajete do čtečky pomocí kabelu nebo Wi-Fi přenosu (např. Calibre nebo Send to Kindle).
Uživatelé čteček PocketBook, Kobo nebo Onyx mohou e-knihu číst bez dalších úprav. Pro Kindle doporučujeme převod (např. přes Calibre nebo Amazon účet).
TIP: Podrobný návod, jak dostat e-knihu v .epub do čtečky Kindle, naleznete na blogu knihkupectví LUXOR.
Číst hned. Nebo později
Aplikace Můj Luxor umožňuje e-knihu otevřít přímo v mobilu. Vestavěná čtečka má standardní funkce: změnu fontu, režim čtení ve tmě, záložky a skok na kapitoly. Pokud nepotřebujete pokročilé funkce (např. slovníky, poznámky), bohatě vám vystačí. Výhodou je, že vše zůstává propojeno s vaším účtem a při změně zařízení se stačí znovu přihlásit.
Kdo bude aplikací nadšený?
- Uživatelé, kteří chtějí mít knihy ihned po ruce.
- Čtenáři, kteří kombinují mobil, tablet a čtečku.
- Lidé, kteří nechtějí řešit desítky různých aplikací.
E-knihy bez čekání, čtení bez limitu
Stále více uživatelů si uvědomuje, že e-knihy nejsou jen vedlejší formát knihy, ale styl konzumace obsahu. Ať už čtete na mobilu cestou do práce, nebo večer na čtečce, důležité je jedno – mít přístup ke knize tehdy, kdy chcete. Třeba když si zrovna vzpomenete, že byste si přečetli nějaký zajímavý titul. Nemusíte čekat, až otevře knihkupectví nebo vám ji dopravce doručí.

