Zájem o nové počítače ve 3. čtvrtletí meziročně klesl o 4 %

prodej PC klesáVýzkumná agentura IDC odhalila nejnovější statistiku celosvětového prodeje počítačových zařízení. Ve třetím čtvrtletí 2016 se prodalo celkem 68 milionů zařízení, což představuje oproti loňskému roku pokles o 3,9 procenta.

<script type='text/javascript'></script>


Firma IDC snížení prodejů počítačů očekávala, její prognóza však počítala ještě s horším výsledkem a to s poklesem až o sedm procent. Mírnější tendence poklesu prodejů PC byla zapříčiněna konkurenčním bojem mezi dvěma výraznými značkami. Trh s počítači nejvýznamněji rostl ve Spojených státech amerických.

Na počítačovém trhu si zatím drží své prvenství společnost Lenovo, které si meziročně pohoršilo o 3,2 procenta na 21,3 %. Překvapivě mu šlape na paty americká firma Hewlett-Packard s 21,2 %, která si polepšila o 3,3 procenta. Počet prodaných zařízení HP se v uplynulém kvartálu téměř shodoval s konkurenčním čínským výrobcem. Obě dvě značky uvádí na trh nové procesory i operační systémy, proto je souboj velice vyrovnaný.

Dalším významným hráčem na trhu s 15,8 %, který si drží třetí nejvyšší tržní podíl v počítačovém segmentu, je americký Dell. Ten společně s HP a Lenovem zaujímá více než 58 procent, což je o 3 procenta více než ve stejném období v roce 2015. Na čtvrté pozici se nachází Apple s 7,4 % a nejsilnější pětku uzavírá Asus s 6,9 %.

Prodejnost elektroniky dle kategorie

Jiná známá analytická společnost Gartner zveřejnila prognózu prodejnosti zařízení v nadcházejících třech letech dle druhu. Z dat vyplývá, že prodej pevných desktopových počítačů má i nadále klesat, zatímco prodej přenosných notebooků se má postupně navyšovat. Gartner očekává, že se v roce 2018 prodá 75 milionů notebooků (letos jen 49 milionů kusů). Dle zveřejněných čísel je éra tabletů definitivně na ústupu, prodeje v tomto segmentu již růst nebudou. Naopak lidé budou nakupovat více chytrých mobilních telefonů.

Neoznámkováno


Poslat nový komentář
Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
CAPTCHA
Toto je spamová ochrana. Prosím věnujte ji plnou pozornost.