Zájem o mobilní platby roste, Češi nakupují nejčastěji přes Android telefony

mobilni platbyTechnologická společnost Criteo zveřejnila zprávu Criteo Mobile Commerce, která se týká využití mobilních plateb. Analýza sleduje chování uživatelů v prvním čtvrtletí roku 2016 a to nejen v České republice.

<script type='text/javascript'></script>


Oblíbenost mobilních plateb bezpochyby stoupá. "Vidíme, že se mobilita stává stále důležitější součástí on-line nakupování na všech trzích, různá mobilní zařízení využívá k vyhledávání i nákupu většina spotřebitelů," řekl Alexander Gösswein, ředitel společnosti Criteo pro střední Evropu.

V prvním kvartálu 2016 se přes mobilní zařízení realizovalo 38 procent všech transakcí po celém světě. V Japonsku nebo Velké Británii je podíl mobilních plateb největší, přesahuje dokonce 50 procent. V našich končinách se jednalo pouze o 17 procent transakcí, nicméně o České republice se ve zprávě hovoří jako o nejrychleji rostoucímu e-commerce trhu v Evropě. Většina mobilních nákupů (56 %) u nás byla uskutečněna prostřednictvím chytrých telefonů.

Co se týká zastoupení mobilních zařízení, Češi realizovali 62 % všech digitálních transakcí na smartphonech s operačním systémem Android. Obchodníci by se tedy měli zaměřit spíše na chytré telefony a aplikace pro Android, neboť nákupy přes přístroje s platformou iOS, jako je například iPhone, v Česku očividně tak netáhnou.

Průměrná hodnota mobilních objednávek ve východní Evropě dosahuje 85 % částky objednávek uskutečněných na počítačích. V Česku jsou údaje téměř shodné. Zákazníci ve střední a východní Evropě využívají k mobilním objednávkám v 57 procentech smartphone, zbytek transakcí připadá na tablety a obecně převažují nákupy na Android zařízeních. Také v tomto případě se čeští zákazníci chovají podobně.

Dle zjištěných informací pro uskutečnění transakce jednoznačně lépe fungují mobilní aplikace než mobilní verze webu. Lidé často používají více zařízení současně, zajímavý je však fakt, že uživatel ve 46 % případů transakci dokončí na mobilním zařízení.

Neoznámkováno


Poslat nový komentář
Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
CAPTCHA
Toto je spamová ochrana. Prosím věnujte ji plnou pozornost.