TZ: Počítač vlastní pouze dvě ze tří českých domácností. Předběhlo nás i Slovensko

V celé třetině českých domácností nenajdete osobní počítač. V celoevropském srovnání jsme se umístili až na 21. místě. Kromě většiny zemí západní Evropy nás předběhlo také Estonsko, Slovensko nebo Maďarsko. Již brzy se blýská na lepší časy – jenom v posledním čtvrtletí nakoupili Češi o 12 procent více počítačů než o rok dříve. Společnost Dell, která má nyní zhruba deseti procentní podíl na českém trhu, zde proto vidí velký potenciál dalšího rozvoje. Letošní rok bude pro Dell ve znamení výrazného posilování pozice zejména v segmentu počítačů pro domácí použití. Pomoci má bohaté portfolio notebooků z řad Inspiron nebo XPS, ale i kultovní linie herních počítačů Alienware. Vůbec poprvé bude na českém trhu k dispozici také ultrabook Dell.

<script type='text/javascript'></script>


"Značka Dell je pro mnohé stále spjata zejména s počítači a příslušenstvím pro firemní zákazníky. Této nálepky bychom se chtěli zbavit, protože máme co nabídnout také rodinám s dětmi, studentům nebo hráčům počítačových her," vysvětluje Radovan Kohút, marketingový manažer Consumer divize společnosti Dell pro region střední a východní Evropy, a dodává: "Postupně se nám daří prorazit i v tomto segmentu. Velmi nás těší zejména prodeje notebooků. V posledním čtvrtletí loňského roku jsme jich prodali o 58 procent více než rok předtím."

"Segment domácností považujeme za velmi perspektivní," pokračuje Kohút. "Podle údajů z posledního sčítání lidu v České republice stále existuje více než 1,5 milionu domácností, ve kterých nenajdete žádný osobní počítač," dodává. Ten u nás vlastní pouze 64% domácností, což je hluboko pod evropským průměrem (74 %). Česká republika je v tomto ohledu až jednadvacátá v Evropě.

"Předpokládáme, že trend nastolený v loňském roce bude dále pokračovat. Letošní rok bude v prodejích produktů Dell domácnostem tím nejsilnějším za posledních 20 let, tedy za celu dobu našeho působní na českém trhu. Díky širokému portfoliu máme co nabídnout doslova každému," komentuje plány na nejbližší období Martin Ulčák, obchodní manažer společnosti Dell pro Českou republiku a Slovensko. Počítače řady Inspiron zaujmou zejména rodiny s dětmi. Její součástí jsou i notebooky s vyměnitelnými kryty. Díky nim si vzhled počítače může zákazník přizpůsobit svému vkusu či momentální náladě během několika sekund. Řada XPS je díky svému výkonu a kompaktním rozměrům určena náročným zákazníkům, kteří jsou neustále v pohybu a od svého počítače vyžadují odolnost, spolehlivost a vysokou výdrž baterie. "Radost letos uděláme také fanouškům počítačových her. Jejich oblíbená řada Alienware bude již brzy mnohem dostupnější," uvádí Ulčák.

Nově bude na českém trhu v prodeji také ultrabook Dell XPS 13. "Na historicky první ultrabook značky Dell se čeští zákazníci mohou těšit již v průběhu letošního března. XPS 13 se vyznačuje kompaktními rozměry s tloušťkou 6-18 mm a váhou pouhých 1,36 kg. Nabízí displej s úhlopříčkou 13,3 palce, jeho velikost je však plně srovnatelná se standardními notebooky o velikosti 12 palců," dodává Ulčák. Tělo je vyrobeno z hliníku a karbonových vláken s mimořádnou pevností. O výkon se postarají procesory Intel Core druhé generace a 4 GB operační paměti. SSD disk zaručí nejen bleskový start systému, ale i úsporu energie. Ultrabook tak na jedno nabití vydrží v provozu až 9 hodin.

Inspiron 15R - SWITCH

O společnosti Dell

Společnost Dell založil v roce 1984 v texaském městě Austin Michael Dell na základě převratné myšlenky: „protože počítačové systémy prodáváme přímo zákazníkům, můžeme jim poskytovat nejefektivnější výpočetní řešení na míru jejich potřebám.“
Dnes společnost Dell každý den propojuje více než 5,4 milionů zákazníků – telefonicky, osobně, na webu Dell.com a ve stále větší míře i prostřednictvím společenských sítí. Společnost zaměstnává přes 96 000 lidí po celém světě. Každý den Dell expeduje přes 110 000 systémů zákazníkům ze 180 zemí – to je více než jeden systém za sekundu.

Neoznámkováno


Poslat nový komentář
Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
CAPTCHA
Toto je spamová ochrana. Prosím věnujte ji plnou pozornost.