Jen tři sekundy rozhodnou, zda uživatel otevře e-mail

emailPodle průzkumu společnosti Movable stačí uživateli průměrně pouhé tři sekundy na to, aby se rozhodl, zda otevře příchozí e-mailovou zprávu nebo nikoliv. Firma průzkum uskutečnila na konci loňského roku, jeho součástí bylo přes 1,3 miliardy vzorků.

<script type='text/javascript'></script>


Člověk je schopen průměrně přečíst zhruba 250-300 slov za minutu, což pro odesílatele zprávy znamená, že má přibližně dvanáct slov v předmětu na to, aby čtenáře okamžitě zaujal. Stačí pouze okamžik a máme jasno, zda e-mail otevřeme, přesuneme do spamu nebo zcela smažeme z poštovní schránky. Dle statistiky se do tří sekund rozhodne více než polovina příjemců, přesně 51,5 %, co s e-mailem udělá. 28,7 % lidí potřebuje na rozhodnutí mezi třemi a patnácti sekundami a jen necelých 20 % příjemců stráví přemýšlením o osudu příchozího e-mailu více než patnáct vteřin.

Záleží také na zařízení, na kterém elektronickou korespondenci otevíráme. Na mobilním telefonu se v porovnání se stolním počítačem uživatelé rozhodují rychleji. Na smartphonu nebo tabletu se do tří sekund rozhoduje 52 % osob, zatímco na počítači nebo notebooku 49 % lidí. Funguje to podobně, jako bychom si procházeli reklamní letáky v poštovní schránce. Buď si je vezmeme na prozkoumání domů, nebo je vyhodíme.

Předmět e-mailu je v drtivé většině případů pro potencionálního čtenáře rozhodujícím faktorem k otevření e-mailu. Jak dokazuje jiný průzkum firmy Retention Science, zásadní roli v předmětu hraje interpunkce. Pravděpodobnost otevření e-mailu se zvýší až o devět procent, jestliže je v předmětu zprávy použito libovolné interpunkční znaménko, kam patří například tečka, středník, pomlčka nebo uvozovky. Bylo zjištěno, že otazník v předmětu na zákazníky funguje lépe než vykřičník. Dále má na otevření e-mailu vliv délka předmětu, který by měl optimálně obsahovat 6 až 10 slov. U čtenářů má zaručený úspěch vyvolání emocí, například časově omezená výhodná nabídka si sama říká o zvýšení počtu otevření. Při samotném pročítání obsahu e-mailu člověka ovlivňuje především grafické zpracování, struktura textu a první použitá slova.

Neoznámkováno

Obrázek uživatele Alonsy

Já miluju newslettery. Jsem přihlášená k těm, které mě zajímají a vždy je to prostě nášup fakt zajímavých informací. Používám i Feedly, ale newslettery jsou prostě něco jiného, objevují se tam jiné zdroje než co obvykle sleduji a podobně.
Včera se mi stala "zajímavá" věc. Přečetla jsem předmět e-mailu, označila jsem to za vyřízené a pak jako by mi do mozku pomalu doteklo, cože jsem si to tam přečetla a zvědavě jsem se k tomu vrátila a otevřela to :D a přitom už dnes pořádně ani nevím, co to bylo..


Poslat nový komentář
Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
CAPTCHA
Toto je spamová ochrana. Prosím věnujte ji plnou pozornost.