Jak zvýšit návštěvnost svých stránek v 10 krocích

internet jak zvysit navstevnost stranekDnešní návod je trochu více oborově specifický a je určen všem čtenářům, kteří si neví rady, jak dostat své stránky do širšího povědomí ostatních lidí. Na své si však určitě přijdou i ti, kteří se chystají stránky teprve vytvořit. Věřím, že těchto pár základních rad pomůže vám všem v nastartování vašich projektů.

<script type='text/javascript'></script>


Na úvod bych chtěl ještě dodat, že následující postupy shrnuté do 10 tipů nebudou vyžadovat žádnou finanční investici, pouze něco málo z vašeho času, který jistě přinese zajímavý efekt a solidní základ pro další potencionální rozvoj.

1) Vyjasnění cíle – o čem projekt bude a co chceme sdělit

Dle mého názoru nejdůležitější myšlenka, kterou by se měl každý, kdo chce rozjet nějaký projekt, zaobírat. Nejhorší práce jsou ty, které se tvoří bezmyšlenkovitě, jak co přijde pod ruku. O nejednoznačnost a "slátaninu" nikdo zájem nemá. Pokud vše promyslíme, nemůže se nám pak stát, že například pod doménou mamradzarovky.cz budu prodávat rohlíky. (Vím, že je to trochu směšný a triviální příklad, ale je alespoň nad slunce jasné, proč tento bod ve svých tipech zmiňuji.)

Pokud si vyjasníme hned ze začátku, co od webu/blogu/eshopu budeme očekávat, mohu i dle toho vybrat odpovídající hosting (datové úložiště stránek) a doménové jméno (URL adresa projektu). Vhodně zvolená doména je základem úspěšnosti v daném odvětví, kterému se chceme věnovat.

2) Vypusťte meta, soustřeďte se na title

Pokud se na projekt nyní podíváme spíše po programátorské stránce: vše už začíná v hlavičce webu (head). V dnešní době již nemá smysl vyplňovat meta tagy, jako popis stránky či klíčová slova. Vyhledávače již tomu důraz nedávají a nějaký výrazný efekt to ani vám samotným nepřinese. Soustřeďte se především na "title" (nadpis stránky), do kterého určitě promítejte na jednotlivých podstránkách/podrubrikách hlavní nadpisy.

Nezapomeňte i dobře strukturovat svůj web. Vyjasněte si, jakým stylem si rozložíte jednotlivé tagy a dodržujte to tak na všech svých podstránkách. Pokud doplníte svůj textový obsah o tag "strong", dáte tak vyhledávači (stejně jako čtenáři) jasně najevo, že právě na tento výraz dáváte důraz. Je to daleko efektivnější řešení, než používat klíčová slova v hlavičce.

Ukázka vhodné struktury obsahu:

<html>
<head>
<title>Počítačová poradna</title>
</head>
<body>
 <h1>PC Poradna PCP</h1>
 <h2>Článek XYZ</h2>
<p>Text článku..</p>
</body>
</html>
3) Vyhněte se používání Javascriptu, Flashe a obrázků jako hlavního obsahu

Pokud chcete do stránek promítnout nějaké netextové elementy, nezapomeňte k nim připojit nějaké alternativní obsahy. Vyhledávače vnímají pouze text (co je psáno, to je dáno), nepracují s Flashem, obrázkem či Javascriptem. Proto je pokud možno nepoužívejte ke generování obsahu. Pokud to však tak potřebujete, zkontrolujte, že je obsah přístupný i bez podpory těchto technologií.

4) Soustřeďte se na obsah – duplicita je na houby

Pište vždy vlastní (originální) texty a popisky. Není nic horšího, než duplicitní obsah. Vaši návštěvníci také nejsou slepí. Když při hledání nějakého pojmu narazí na různých stránkách na stejné texty, popisky s obrázky (převážně praktikováno u zboží na eshopech), zcela určitě se s nimi můžete jako s opakovanými návštěvníky rozloučit. Škodíte tak především sobě – nehledě na to, že si tím koledujete i o BAN ze strany vyhledávačů.

5) Sledujte trendy a přístupy

Pokud zakládáte blog nebo informační web, soustřeďte se na aktuální trendy a novinky. To vám přivede nové a pravidelné čtenáře. Pokud budete psát na určité téma několik článků, nezapomeňte zdůraznit klíčové výrazy, ať už v nadpise, tak ve článku samotném. U dlouhých textů je rozumné používat podnadpisy a nebát se i jeden konkrétní výraz ve článku několikrát zopakovat – nejlépe v několika různých pádech.

Jednoznačně integrujte do svých stránek počítadla přístupů, které vám řeknou o vašich návštěvnících víc, než byste sami možná tušili. Za sebe mohu doporučit například počítadla Toplist.cz v neplacené verzi, které vám ze začátku pro orientační představu budou jistě postačovat. Pro důkladnější a věrohodnější výsledky pak určitě mohu doporučit Google Analytics, který představuje nejefektivnější nástroj pro poznávání a analýzu návštěv vašich stránek.

6) Hezká URL jsou nejen pro lidi

Vyhledávače jednoznačně upřednostňují URL, která v sobě obsahují klíčová slova. Je tedy rozumnější používat místo například pcporadenstvi.cz/node/372 toto řešení pcporadenstvi.cz/jaky-vybrat-zdroj-do-pc. Pokud možno, vyhněte se výčtu jednotlivých sekcí (ty si nechte jen v cestách po stránce). Opět příklad: je vhodnější použít pcporadenstvi.cz/jaky-vybrat-zdroj-do-pc, než pcporadenstvi.cz/clanek/sw/navody/jaky-vybrat-zdroj-do-pc.

7) Registrujte se do vyhledávačů a katalogů

Aby se o vaší stránce vyhledávače a následně lidé dozvěděli, je nutné se stát "dohledatelným". To vám zaručí registrace do katalogů a vyhledávačů. U vyhledávačů to funguje ve většině případů zcela automaticky. Postačí, aby se na již známé stránce objevil odkaz na vás, a tak se vyhledávací BOT dostane až k vám. Pokud však na to nechcete čekat, lze tuto akci samozřejmě urychlit - podstrčením vaší adresy.

  • Google –> http://www.google.cz/addurl/?=continue=/addurl
  • Seznam –> http://fulltext.seznam.cz
  • Jyxo –> http://jyxo.cz/d/submit

U vyhledávače Google pak ještě doporučuji použít nástroj Webmaster Tools, kde můžete například spravovat vaše mapy stránek (vřele doporučuji u projektů s velkým množstvím stran, kde chcete mít jistotu a přehled o jejich indexaci) a další zajímavé doplňky, které vám pomohou v optimalizaci vašeho projektu.

Registrací do zdarma dostupných katalogů získáte jen další množství zpětných odkazů, které samozřejmě nejsou k zahození. Čím více zpětných odkazů na vás míří, tím spíše v očích vyhledávačů stoupá vaše věrohodnost. Seznam zdarma dostupných a aktualizovaných katalogů se dá bezproblémově najít na internetu.

8) Linkbuilding aneb budování linků

Tento tip vlastně volně navazuje na tip předchozí. Linkbuilding není vlastně ničím jiným, než budováním zpětných odkazů, které jsou základem každé kvalitní stránky. Zpětné odkazy nezvedají jen věrohodnost vaší stránky v očích vyhledávačů (která se pak odráží na rancích jako je Google Page Rank, S-Rank, Jyxo Rank atd.), ale přivedou k vám i skutečné návštěvníky. Je proto dobré si vyměnit i pár zpětných odkazů s weby, které jsou tematický příbuzné.

Pokud jste publikačním webem/blogem, je rozumné generovat tzv. RSS kanál, který následně můžete zaregistrovat do několika RSS webových agregátorů, které jsou aktualizačně soběstačné – změny ve vašem RSS se automaticky pak odrazí na všech agregátorech, do kterých se zaregistrujete. U eshopů se místo RSS zase generuje tzv. XML feed (výpis), který by se měl zaregistrovat do hledačů a srovnávačů zboží.

9) PR reklama

PR (public relations) je dle mého názoru asi nejlepší způsob propagace. Pokud reklamní článek, kterým PR bezpochyby je, bude uveřejněn na webu se slušnou návštěvností a solidními ranky, získáme zároveň nejen kvalitní zpětné odkazy, které se po čase mohou odrazit na našich rankách, ale máme možnost oslovit i řadu nových potencionálních návštěvníků. Nepodceňujte tedy ani jeden z těchto faktorů – pište články, které svým obsahem osloví a doslova přinutí navštívit váš projekt dotyčného čtenáře. A promítněte do článku i klíčové výrazy a pojmy, které vzhledem k vaší stránce chcete podpořit. Pokud se bude o vás psát v souvislosti s nějakým pojmem, bude se pak vaše stránka na základě tohoto pojmu zadaného následně ve vyhledávači zobrazovat na předních pozicích, jako relevantní výsledek.

10) Komunikujte prostřednictvím sociálních síti

Rozmach sociálních sítí je zřejmý a nezastavitelný vývoj. Je důležité si opět říci, zda-li by nestálo za zvážení propojit svůj web například s Facebookem a získat tak nové návštěvníky z řad uživatelů této sítě. Osvědčují se určitě tlačítka typu Tweet (Twitter) a Like (Facebook), který v nedávné době převzal funkci tlačítka Share (Sdílet). Pokud příspěvek na vašem blogu/webu zaujme, není pro čtenáře problém kliknout na jedno ze zmíněných tlačítek a odeslat tak příspěvek do svého profilu, kde si jej mohou všimnout další a další potencionální návštěvníci. Facebook navíc disponuje řadou pluginů, které se dají do stránek integrovat. Kupříkladu systém komentářů pod jednotlivými příspěvky. To opět přináší výhodu zveřejnění vaší značky v soukromém segmentu sociálních sítí a přitáhnutí dalších potencionálních čtenářů/zákazníků. Navíc výhoda sdílení/komentování bez nutnosti registrace je určitě velikou výhodou.

Neoznámkováno

Obrázek uživatele Jiří Moos

Výborný článek, zase jsem se něco nového dozvěděl. Vítám velmi praktické informace. Takové články podle mě přitáhnou další návštěvníky trochu z jiných skupin, než jsou stávající.

Obrázek uživatele Jiří Molnár

Děkuji za milý komentář - ano, i tak to bylo s článkem zamýšleno. Je to prakticky sepsané základní know-how, které by mělo pomoci nastartovat jistě nejeden zajímavý projekt. Spoustu práce se dá udělat i bez financí vkládaných do reklam apod. Pro čtenáře začínající a zajímající se o oblast tvorby webů to snad budeme mít solidní informační charakter...

Obrázek uživatele Le fille Ash

Děkuji za tento skvělý článek! Jsem opravdu moc ráda, že jsem na něj (při delším hledání) narazila. Na internetu jsem četla plno textů o tom, jak si zvýšit návštěvnost, ale tenhle je jednoznačně nejlepší! Všechny ostatní totiž byly pořád omílání toho samého. Ale tenhle je jiný. Mnoho věcí z něj jistě využiji. Ještě jednou děkuji!

Obrázek uživatele RastaMan

Pěkný článek, chtěl bych se zaptat na Váš názor na klíčová slova v url a délku url adresu, jaké délka je optimální a jaký poměr klíčových slov v názvu adresy je vhodný?

Obrázek uživatele Jiří Molnár

Děkuji za kladný komentář.
K vašemu dotazu - rozhodně za sebe preferuji podobu čistých URL, tedy index.php?id=123 nemá dnes žádnou šanci k dosažení efektivnějšího výsledku. Také není dobré klíčová slova v adrese nějak opakovat a nesmyslně omílat. Jako stejně s klíčovými slovy na stránce, s jejich počtem klesá důraz a důležitost i v URL adrese. Čím méně, tím lépe. Já sám jsem odpůrce adres typu example.com/clanek/rubrika/web/povidame-si-o-seo. S každým dalším vnořeným spojením (a mimochodem naprosto zbytečným) klesá celková efektivita. Nejideálněji se mi proto jeví URL typu example.com/povidame-si-o-seo, nebo úplně nejlépe diferencovat nadpis článku a URL adresu - tedy H1 nadpis na webu mít "Povídáme si o SEO" a URL článku třeba example.com/nejidealnejsi-seo-optimalizace.

Obrázek uživatele Beraniste

Ještě mám jednu zkušenost.
Pokud máte zboží, které má svoji zajetou značku a lidé ho vyhledávají pod jistým ustáleným slovním spojením a navíc se u něj dokážete dostat pod cenu konkurence, použijte stejný titulek jako všichni ostatní. V tomto případě je fakt, že nabízíte něco stejného, ale za lepší cenu výhodou.
Pokud ovšem se pod cenu nedokážete dostat a neplynula by vám výhoda ze srovnání s konkurencí, je lepší vytvořit naprosto originální popisek a znepříjemnit tak zákazníkům vyhledání a porovnání vašeho produktu s konkurencí.

Obrázek uživatele clyzy

Další rada, jak sehnat návštěvníky na máš web. Zaregistrujte se zde: http://www.websurf.cz/?ref=107840
(Pokud se to počítá jako reklama, tak se omlouvám)

Obrázek uživatele Slovak_Panther

Ahoj, umi mi nekdo poradit jak propojit drupal 7 a PHP BB (forum)? Cilem je aby kdyz si nekdo najde nezavisle podstranku www.kempy-chaty.cz/forum, aby se podle analytics pripocitavala navstevnost na domenu Kempy-chaty. Kdyz tak piste i do mailu. Dik, Marek


Poslat nový komentář
Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
CAPTCHA
Toto je spamová ochrana. Prosím věnujte ji plnou pozornost.