Jak si zařídit domácí kancelář v pěti krocích

Kancelářské židle

Pracovat z domova umožňuje nejen stát se pánem svého času, ale rovněž zařídit si domácí kancelář tak, jak nám to vyhovuje. Jelikož se bude jednat o prostor soustředění a kreativity, měl by pracovní koutek být dobře zorganizovaný a měli bychom mít po ruce vše potřebné.

<script type='text/javascript'></script>


Na stranu druhou by to mělo být místo veselé a příjemné, protože v něm budeme trávit spoustu času. V hezky vybavené kanceláři se člověk stává produktivnějším, ať už jde o místečko v malém bytě či velkém rodinném domě. Velikost je důležitým kritériem pro zařizování pracovny. I když je dnes prostor luxusním zbožím, mít svůj vlastní prostor pro práci je důležitá součást práce z domova. Soustředit se při jeho vybavování musíme nejen na design, ale i pohodlí a praktičnost. Kvalitní notebooky HP nejsou tím jediným na co soustředit i když jej pro svou práci budeme využívat celý pracovní den. Moudře a promyšleně zařízená domácí kancelář je investicí, která se nám brzy vrátí.

Odstraňte rušivé elementy

Pracovní koutek by měl být někde stranou od televizoru, ať nás při práci nerozptyluje a neláká si jej zapnout. Odstranit musíme i další rušivé elementy. To, co člověku pracujícímu z domova nesmí chybět, je notná dávka sebedisciplíny. Nejde-li oddělit pracovní prostor, oddělíme jej alespoň opticky a stanovíme si pracovní dobu tak, kdy na ní budeme mít klid.

Dostatek denního světla

Pracovní stůl umístíme pokud možno v blízkosti denního světla. Pro naše oči je to mnohem zdravější než světlo umělé. Není-li zbytí, nahradíme denní světlo kombinací stolní lampičky a stropního osvětlení.

Kancelářské doplňky

Myslet musíme také na kancelářské doplňky a další vybavení. Ať už se jedná o kancelářské svorky, náplně do tiskáren, papíry, psací potřeby, bloky, diář a další. K tomuto účelu je vhodné pořídit si úložný systém, který zaručí přehled a pořádek. Zvlášť pokud budeme mít pracovní koutek na malém prostoru. Důležité věci umístěte na stůl a do zásuvek poblíž, ostatní potřeby uschovejte do krabic na poličky.

Při vybavování bereme v potaz i design, který zpříjemní pobyt „v práci“. Dnes se dají vybrat jednak hezké, kvalitní a přitom levné tiskárny. Vytvořte si i dostatečnou zásobu papíru, ať nemusíte pro papír do tiskárny v nejméně vhodnou dobu. Možná se vám bude hodit i magnetická tabule, držáky na tužky, nůžky, lepicí páska, skartovačka, laminátor, zmizík. Vše vychází z oboru vaší činnosti.

Živé rostliny

Nezapomínejte na kytky, protože působí velmi dobře na lidskou psychiku, i když vám to tak možná nepřijde. Díky kytkám se obklopíte trochou přírody a nebudete mít tak stísněný pocit. Mimo kytek využívejte při vybavování pracovního koutku přírodní materiály, jako je kámen, dřevo, ratan apod. Máte-li domácí miláčky, umístěte jim ve vaší blízkosti pelíšek. Mám osobní zkušenost, že i během práce vyžaduje mou přítomnost naše kočka. Vás to určitě také potěší.

Kvalitní kancelářská židle a stůl

Vybrat správný nábytek je klíčová část v zařizování pracovního koutku. Měl by být pěkný, útulný, praktický a hlavně poskytovat pohodlí. Nepodléhejte pouze módním trendům a dejte přednost kvalitě. Minimalistické pracovny vypadají úchvatně v magazínech, ale ve skutečnosti má pracovna sloužit vám – ne vy jí. V tomto ohledu vybírejte skutečně obezřetně. 

Neoznámkováno


Poslat nový komentář
Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
CAPTCHA
Toto je spamová ochrana. Prosím věnujte ji plnou pozornost.