Jak si Češi vybírají e-shopy? Vítězí nízká cena nebo rozum?

Šedivé vlasy pána

Počítačová gramotnost Čechů není ve srovnání s jinými evropskými státy příliš uspokojivá, nicméně skoro každý Čech má zkušenost s nákupem přes internet. Podle čeho si Češi vybírají e-shop? A co hraje zásadní roli při nákupu?

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) uskutečnila ve spolupráci s firmou Nielsen Admosphere výzkum na téma "Výběr e-shopu z pohledu zákazníka", jehož výsledky zpracovala do přehledné infografiky.

Ankety E-commerce survey 2016 se zúčastnilo přes 1500 respondentů starších 15 let a dle výsledků v internetových obchodech alespoň jednou za rok nakupuje 89 % internetové populace, přičemž nejaktivnější skupinou zákazníků s 93% zastoupením jsou lidé ve věku 25-34 let. Za nimi následuje věková skupina 35-44 let.

Dobrý popisek se umí prodat!

Zásadním kritériem pro rozhodnutí, na kterém e-shopu nakoupíme, není překvapivě cena, ale informace o produktu. Jestliže je zboží adekvátně a dostatečně popsáno, naše rozhodnutí to ovlivní v 60 % případů. Cena zboží je sice také důležitá, ale není na prvním místě. Dále nás zajímá, zda je zboží skladem nebo zda získáme dopravu zdarma.

infografika, jak Češi nakupují v e-shopech



Spotřebitelé nenakupují bezhlavě pouze v jednom oblíbeném internetovém obchodu. Ještě před nákupem přes 62 % nakupujících využije služeb zbožových srovnávačů, aby nalezli nejvýhodnější cenovou nabídku.

27 % respondentů použije dokonce několik cenových srovnávačů a každý čtvrtý uživatel si před uskutečněním objednávky zjišťuje detailnější informace o prodejci.

Nejvíce se vracíme do stejné e-shopové „stáje“ pro oblečení

Do stejného internetového obchodu, se kterým měl uživatel dobrou předchozí zkušenost, se vrací jen jeden z pěti zákazníků, záleží však na konkrétním zboží.

Pokud se jedná o nákup oblečení, oblíbenému e-shopu dává přednost 27 % respondentů, při nákupu počítačů a notebooků je stejnému obchodu věrných 23 % lidí, zatímco u výběru sportovního vybavení zabrousí do totožného e-shopu jako při předchozím nákupu jen 17 % dotázaných.

Neoznámkováno

Obrázek uživatele FrankZ.

Great! Thanks for sharing the information. That is very helpful for increasing my knowledge in this field.
survival games online


Poslat nový komentář
Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
CAPTCHA
Toto je spamová ochrana. Prosím věnujte ji plnou pozornost.