Časté zamrzávání PC, ovladač ACPI vrátil neplatné číslo ID

Čau, řeším problém s PC. Stavěl jsem první dva kancelářské počítače stejné konfigurace na Skylaku, jinak jich mám za sebou desítky.

Konfigurace

MB ASUS B150M-C D3
CPU Intel Pentium G4500 BOX
SSD 2,5" 250GB Samsung 850 EVO
RAM 4GB 1600MHz DDR3L Kingston CL11 1.35V
FPU Fortron HEXA+ 400
Windows 7 Professional x64 (OEM)

Počítač A
- přibližně 1x týdně zamrzne a je nutné jej manuálně restartovat
- restart nelze provést přes restart btn, ale nutno podržet power btn
- led klávesnice přestane svítit, stejně tak myš
- nahodilý problém, počítač nemusí být nijak zvlášť zatížen
- po každém startu PC se zapíše do systémového logu (protokol událostí) chybová hláška "Ovladač ACPI vrátil neplatné číslo ID pro podřízené zařízení (5)", občas je tato událost 0,1 sec před Kernel-Power, kdy dojde k zamrznutí PC
- provedl jsem výběnu napájecího zdroje, odpojení všech periferií i komponent jako mechanika, atd.
- vyměnil jsem sata kabel připojený z disku do MB
- zkusil jsem přehodit disk z PC A do PC B, ACPI chyba v logu zůstala, zamrznutí se mi zatím nepodařilo detekovat (nahodilá událost)
- ovladače jsem instaloval z přiloženého DVD, automaticky
- ovladače jsem se při řešení problému pokusil přeinstalovat do aktuální verze dostupné na supportu ASUSu.

Počítač B
- vše funguje naprosto v pořádku, nezamrzává
- při kontrole systémového protokolu událostí, stejně jako Počítač A, hlásí po každém spuštění počítače chybovou hlášku "Ovladač ACPI vrátil neplatné číslo ID pro podřízené zařízení (5)."

Pokud budete mít ještě nějaké tipy, které bych mohl vyzkoušet, budu velice rád.
Předem díky za Váš čas a ochotu.

Marek

Obrázek uživatele Tomáš Bohuněk

Můžeš uložit a poslat poslední týden eventlogu systemového I aplikačního? To zamrzání bude nejspíš souviset s tím eventem, ke kterému je třeba vice detail.
Bohužel je těžké něco testovat když to trvá týden.. Každopádně správně jsi prohodil disky (system) a teď musíme počkat jestli se prohodí I problem.
Na zamrzání se mohou podílet vadné operační paměti i datové kabely (měnil jsi), ale může to být i nějaké zařízení na desce, které má špatný driver.
Nejvíc jsem toho našel k Intel Management Engine Interface (MEI), které se bohužel nedá vypnout a s jeho driver je velký problem. Nemáš ve správci zařízení žádné vykřičníky/otazníky/neznámá zařízení?

Obrázek uživatele Stiletos

Se podívej co máš za verzi BIOSu na těch prknech jestli máš aktuální k těm CPU 0406,jinak stavět Skylake na DDR3 nebyl moc dobrej nápad obzvlášť když to vyjde cenově na stejno....

https://www.asus.com/cz/Motherboards/B150M-A-D3/HelpDesk_CPU/

Obrázek uživatele Marek Malik

Tomáš Bohuněk wrote:
Můžeš uložit a poslat poslední týden eventlogu systemového I aplikačního? To zamrzání bude nejspíš souviset s tím eventem, ke kterému je třeba vice detail.
Bohužel je těžké něco testovat když to trvá týden.. Každopádně správně jsi prohodil disky (system) a teď musíme počkat jestli se prohodí I problem.
Na zamrzání se mohou podílet vadné operační paměti i datové kabely (měnil jsi), ale může to být i nějaké zařízení na desce, které má špatný driver.
Nejvíc jsem toho našel k Intel Management Engine Interface (MEI), které se bohužel nedá vypnout a s jeho driver je velký problem. Nemáš ve správci zařízení žádné vykřičníky/otazníky/neznámá zařízení?

Níže přikládám odkaz na sdílenou složku, kam budu postupně přidávat všechny dokumenty k problému.
https://www.dropbox.com/sh/2lzea37djw9motp/AADI-PK2y0DAwe_4zIEZRG58a?dl=0

Problém je trošku v tom, že asi nejsem schopný přes týden nechat spuštěný druhý počítač (PC B) s diskem z počítače prvního. Počítač B je aktivně využíván. Leda bych na něj mrkl přes víkend, jindy to bohužel není možné.

Všechny ovladače jsou nainstalovány, nezůstal žádný s vykřičníky/otazníky/neznámá zařízení.

Musím říct, že v případě instalace obou počítačů jsem postupoval naprosto totožně, tedy spustil jsem automatickou instalaci ovladačů z přiloženého DVD od ASUSu, tedy jsou nainstalované stejné ovladače na obou zařízeních a pravděpodobně tedy i stejná verze.

Všiml jsem si až teď, že BIOS mám ve verzi 0250, současná verze je 2001, hned jdu na update. Třeba se to někam posune. Zatím děkuji za ochotu :).[/url]

Obrázek uživatele Marek Malik

Stiletos wrote:
Se podívej co máš za verzi BIOSu na těch prknech jestli máš aktuální k těm CPU 0406,jinak stavět Skylake na DDR3 nebyl moc dobrej nápad obzvlášť když to vyjde cenově na stejno....

https://www.asus.com/cz/Motherboards/B150M-A-D3/HelpDesk_CPU/

Díky, máš pravdu, mám bios ve verzi 0250, takže provedu update na 2001. Ten důvod proč jsem stavěl na DDR3 byl tuším v něčem jiném nežli v ceně. Možná v tom, že desky s DDR4 mají většinou jen 2 porty pro RAM, což pro mě byl problém.

Obrázek uživatele Tomáš Bohuněk

Pokud jsou oba systémy identické, bude chyba buď v hardwaru nebo uživateli. Jsem zvyklý že jakýkoliv bezchybně fungující přístroj dám dědovi po týdnu nefunguje. :))
Udělej bod obnovení a zkus ten certifikát https://technet.microsoft.com/en-us/library/cc735941(v=ws.10).aspx?ppud=4

Obrázek uživatele Tomáš Bohuněk

Při tom export eventlogu je třeba zvolit možnost "exportovat popisky" nebo tak něco. Jinak je to celkem nečitelné.
Ty 3 eventy DCOM, WLAN ac a 56 k sobě budou patřit...

Obrázek uživatele Marek Malik

Tomáš Bohuněk wrote:
Při tom export eventlogu je třeba zvolit možnost "exportovat popisky" nebo tak něco. Jinak je to celkem nečitelné.
Ty 3 eventy DCOM, WLAN ac a 56 k sobě budou patřit...

Musím říct, že po aktualizaci BIOSU už se do logu nezapisuje chyba s ACPI (zatím), předtím tam byla po každém startu počítače.

Popisky jsem do logu samozřejmě přiložil, pokud se jedná o zaškrtnutí této položky v nabídce (jiná se neukázala).
https://www.dropbox.com/s/zjjzlvvkybeb6ek/popisky.png?dl=0

Obrázek uživatele Tomáš Bohuněk

Mám system v angličtině, možná proto. :) Můžeš tam zkusit dát I angličtinu, jestli bude na výběr? :)
Uvidíme jestli ten BIOS pomůže. Může jít o něco spojeného s integrovanou síťovou kartou na úrovni BIOSu.

Obrázek uživatele Marek Malik

Tomáš Bohuněk wrote:
Mám system v angličtině, možná proto. :) Můžeš tam zkusit dát I angličtinu, jestli bude na výběr? :)
Uvidíme jestli ten BIOS pomůže. Může jít o něco spojeného s integrovanou síťovou kartou na úrovni BIOSu.

Aha, to bude tou angličtinou - ta (jak je vidět na screenu) bohužel na výběr není :(. Co se týče síťovky, tak tam žádný problém, který by negativně pociťoval uživatel není. Proto bych to asi neřešil.

Co by mě ale zajímalo je chybová hláška, která se objevila po zapojení interní čtečky karet AKASA. Zobrazuje se to opět při každém spuštění počítače. Všechny porty na čtečce však fungují, zařízení se načtou a lze z nich číst i do nich zapisovat. Takže opět spíše jen ze zvědavosti.

Nepodařilo se načíst ovladač \Driver\WUDFRd pro zařízení WpdBusEnumRoot\UMB\2&37c186b&0&STORAGE#VOLUME#_??_USBSTOR#DISK&VEN_GENERIC-&PROD_COMPACT_FLASH&REV_1.01#058F63626476&1#.

Drivery jsou všechny nainstalovaný, na stránkách AKASA jsem žádný software k zařízení nenašel. Čtečka je zapojena v USB2.0 portu, ještě můžu zkusit cvaknout konektor na desce do vedlejšího portu.

Obrázek uživatele Tomáš Bohuněk

Nemusí být nutně citelný problem se sítí, ale ty 3 eventy se vždy opakují a první z nich je síťovka. Je možné že ona způsobuje ty eventy I ty zámrzy.
Na screenshotu je taky vidět že je tam jakési zaškrtávátko. :) Ani tak se angličtina neukáže?
Tu čtečku asi nechme na později - jelikož byla připojena až teď (snad!) tak s problémem nesouvisí.


Poslat nový komentář
Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
CAPTCHA
Toto je spamová ochrana. Prosím věnujte ji plnou pozornost.