Češi mění telefony jako ponožky

Muž s mobilem v ruceAmerický softwarový gigant Microsoft si nechal udělat netradiční průzkum, aby zjistil, jak často a podle čeho si Češi a Slováci vybírají elektroniku. Čísla jsou opravdu překvapivá - každý třetí má každoročně nový model.

<script type='text/javascript'></script>


Výzkum uskutečnila agentura Ipsos a všechny výsledné grafy jsou téměř shodné jak pro Českou republiku, tak pro naše slovenské sousedy . V obou zemích vlastní smartphone nebo notebook přes 73 % lidí. Je až s podivem, že chytrý telefon má více než 95 % uživatelů ve věkové kategorii 18-26 let.

Výzkum 0

Nejzajímavější kontrast vznikl v přehledu stáří jednotlivých zařízení. Češi i Slováci nejčastěji obměňují chytré telefony, naopak nejméně klasické stolní počítače. Ve 36 % případů si uživatelé jednou do roka koupí nový telefon, zatímco soukromý desktopový počítač jen jednou za šest let. Tablety mění v průměru jednou za dva roky a notebooky nejvíce mezi druhým a třetím rokem stáří.

Výzkum 1

K nejdůležitějším faktorům, které významně ovlivňují rozhodnutí české a slovenské populace při výběru nového notebooku patří parametry zařízení a doporučení přátel nebo rodiny. Zásadním kritériem, které však ve výsledku rozhodne, který produkt si z obchodu odneseme, je cena. Na dalších místech je typ procesoru, kapacita paměti a velikost úložiště či displeje. 95 % uživatelů využívá operační systém Windows, ostatní výjimečně Linux, MacOS nebo Chrome OS. U tabletů převažuje systém Android.

Výzkum 2

I když je éra internetových obchodů v plném proudu, lidé stejně nejčastěji nakupují elektroniku v kamenných pobočkách, aby si přístroj detailně prohlédli. Průměrný Čech utratí za nákup počítače mezi 7 a 15 tisíci korunami, přičemž nejvíce nákupů se každoročně uskuteční v měsíci říjnu nebo v listopadu.

Neoznámkováno


Poslat nový komentář
Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
CAPTCHA
Toto je spamová ochrana. Prosím věnujte ji plnou pozornost.